ההבדלים בין סקוטאייר למתחרים:

הדבר החשוב ביותר מבחינה הנדסית: שיהיה בסיס עמידה שהוא מקשה אחת (one piece).

למה? משטח עמידה שמגיע בצורה של שני החלקים מחוברים (בסיס וכידון) גורמת לבלאי מוגבר. הבלאי והנזק עם הזמן בלתי הפיכים ואי אפשר לסדר את זה מלבד להחליף שלדה.
קיפול מהשלדה גורם לחיבור לשאת בעומס שיכוך הזעזועים – מה שמוביל לחופשים בטווח הבינוני והארוך. גם מי שמתחזק היטב את הכלי זה מה שיעזור, כי זה גורם לאכילה של בית הציר…
נקודת התורפה של הקורקינטים זה החיבור של הקיפול. המשקל בזמן רכיבה, כולל מהירות, הופך להיות מ-60 ק”ג ל-200.  

*בסקוטאייר כל השלדה היא בחתיכה אחת, כך שאין לחץ על השלדה. הקיפול נעשה מהכידון.
*רוב המתחרים בנויים משני חלקים בסיס וכידון בשיטת הקיפול מהשלדה.

 

משקל:

סקוטאייר ששוקל כ- 12-13 ק”ג.

זה הקורקינט הכי קל  בקטגוריה של צמיגי 10″.
אחרים בקטגוריה הזו שוקלים מסביב ל-16 ק”ג.

 

רכיבים:

כל מערכת הקיפול של סקוטאייר עשויה ב-cnc עיבוד שבבי. תהליך הייצור מאוד יקר אבל איכותי.

אצל האחרים הכל יציקות – זול ושביר מאוד.

הבדל זה בא לידי ביטוי למשל בקורקינט שקיבל מכה – כאשר זה יציקה – כנראה שלא יהיה הרבה מה לעשות כדי לתקן מה שהתעקם.

סקוטאייר – אפשר ליישר מחדש תוך זמן קצר.

 

ייבוא רכיבים: גם סקוטאייר מייבאים חלק מהרכיבים מסין, אבל יש לזכור כי גם בסין יש רמות. יש מנוע שעולה 100 דולר ויש מנוע שעולה 50.

סקוטאייר מייבאים רכיבים יותר יקרים ואיכותיים בשוק.

 

תחזוקה עצמית פשוטה:

החלפת פנצ’ר – ניתן להחליף לבד. הגלגל האחורי יכול להתנתק בקלות מהשלדה, בצורה שהרוכב יכול לעשות זאת לבד, בניגוד לחברות אחרות שזה מצריך פירוק מאסיבי.

הפנסים – הם עצמאיים, לא תלויים במערכת החשמל.
היתרונות: תחזוקה זולה. אם הלך פנס, קל להחליף. אם נשרפה מנורה קל להחליף, לעומת אחרים שצריך להחליף את הכל.

בדגמים הסינים, שאם נשרף פנס – מנורה של 20 ש”ח, זה יעלה 200 ש”ח כי צריך לנתק את זה מהמערכת – לוקח כשעה עבודה.
אם יש קצר מסיבה כלשהי, נניח כבל נגע בצמיג/ בכנף אחורית. כל מה שיושב על הבטרייה הראשית מהווה סיכון כי זה צורך חשמל.

בסקוטאייר כלום לא צורך חשמל מהסוללה הראשית.

הכל הגיע מעולם האופנועים – כל מחשבה טכנית מאחורי הכלי – הגיעה מעולם האופנועים.

הכל תוכנן עם מהנדסים של תעשייה אווירית. יש להם תוכנות שמחשבות מאמצים. הכלי בנוי כמו כלי רכב.

 

הבדלים עיקריים בין דגמי Scootair:

  • ההבדל העיקרי בין הפרימיום לוויד בורד הוא 3 אמפר בסוללה, שמאפשר טווח נסיעה של כ-7 ק”מ יותר. הבדל נוסף זה ברקס קדמי, שניתן להוסיף ב-300 כאמור.

ווייד בורד נותן מענה מעולה לצרכים של רובנו. הפרמיום נועד למקרים קיצוניים, כמו עליות של חיפה למישהו במשקל גדול יחסית.

 

  • יש לציין שהווייד בורד של 2018 זהה לפרימיום* של 2017 (כלומר הוויד בורד של 2018 שודרג לסוללות של 10 אמפר, ואם מוסיפים ברקס קדמי לוויד בורד, זה זהה לפרימיום 2017).
  • ההבדל בין ה-wide board ל-slim הוא שלסלים יש משטח צר יותר וגם הידיות בכידון- צרות יותר. מה שעושה אותו יותר קומפקטי, אך פחות מתאים למתחילים.

 

  • ניתן להחליף ידיות מתקפלות בכידון ספורט (חוסך בערך קילו במשקל והכידון מגניב יותר לטעמי).
  • אחריות לפי מה שכתוב באתר

 

סקירה של דגם הווייד בורד (לא הכל מדוייק שם, כי אני יודעת למשל הסוללה שודרגה השנה ל-10 אמפר):

 

חוות דעת מאתר Cars Forum

 

סרטונים שימושיים:

תיקון פנצ’ר והחלפת פנימית

מדריך החלפת כבל ברקס

הארלי דייוידסון על קורקינט חשמלי סקוטאייר – בדיקת עומס